MUHARREM DİLE GELDİ (1)

Vallahi hanım
Her hınzırlığı biliyorsun
Elinde eski bir resim
Görmek istediğini görüyorsun

Yok efendim
Rüzgar esiyormuş da
Eteğin havalanıyormuş
Sigara bahaneymiş
Adam sana bayılıyormuş

Yahu senin eteğin açılmaya hazırdı
Fark etmezdi
Ayrıca hava muhalefeti gerekmezdi

Şimdi ne günahı var sanki balıkçı amcanın
Bütün bakışlarının odak noktasıysa senin bacakların
Onun derdi değildi ki bacaklarının arası
Adamın düşündüğü
Unuttuğumuz balık ekmek parası

Haydi şimdi tut da
Şu mangalı balkona atalım
Taze balık aldım
İki kadeh atalım
Unutmadan
Muallalar gelir mi sor bakalım
İstersen boş ver
Biz bize kalalım
Çaktırmadan
Felekten
Bir gece çalalım

Ömür bitti gidiyor
Ne ki şunun şurası
Nerde o eski resim
Nerde o İstanbul hatırası
O şehir yok mu
O şehir
Kiminin ekmek parası
Kiminin yürek yarası
Benimse canım
Cananım
Bu meretin de bir başka oluyor ızgarası

Diyeceksin ki
Onda ne buluyorsun
Adını duysan bir hoş oluyorsun

Biz Karaköy’e boşuna mı bakıyoruz
İstanbul bizsiz
Biz İstanbulsuz olamıyoruz

Ben dertliysem
İstanbul da dertli
Adım gibi biliyorum
Haydi şerefe
İstanbul’un içine ettiler
Ben boşuna mı içiyorum
Boşuna mı kederleniyorum

Ah İstanbul
İstanbul
“Altında mı
Üstünde mi Cennet-i ala”
Her yanını delik deşik ettiler
Bulamadılar hala

Bir türlü gizemini çözemedim senin
Tadını unutamadım sende geçen günlerimin
Envai çeşit adam geldi
İçine etti de
Bıkmadan
Usanmadan
Seni kirletti de
Mağrur duruyorsun hala

Biz de delikanlı geçindik yıllarca
Bizimkisi hikâyeymiş
Bizimkisi palavra

03.11.2006 Eskişehir

Yorum bırakın