BENİ ANMAYIN BÖYLE YASLA

 

Bu ağlamalar da nereden çıktı
Kara bulutlar mı dolaşıyor yine ufukta
Madem ki huzuruma geldiniz
Açık konuşun
Neler gizliyorsunuz o bakışta
Bana bahaneler sıralamayın
Ne kadar çalıştınız dersinizi
Ülkem ne durumda
Yurttaşlarım rahat mı bu kara kışta

Efendiler
Biz bu ülkeyi yoktan var ettik
Zevk-i sefayı unuttuk
Çoktan terk ettik
Önce vatan dedik
Uykuyu haram edip kendimize
Bağımsız bir ülke armağan ettik size
Bir yanda düşmanla boğuştuk
Bir yanda saltanatla
Sizinse maşallahınız var
Bu güzelim ülkeyi batıracaksınız
Adam kayırmakla

Sizi bir daha böyle görmek istemiyorum
İşinizin başına dönün diyorum

Hiç aranıp soruldu mu
Kağnı peşinde koşanların çocukları
Yoksa hemen unuttunuz mu
Çanakkale’de yatanları
Gece gündüz tütüyor mu fabrikalarım
Özenle korunuyor mu bıraktıklarım
Kaç santral açıldı
Kaç baraj kuruldu
Nehirde
Irmakta

Yoksa yine işin kolayına mı kaçıyorsunuz
Enerjiyi de mi dışarıdan alıyorsunuz
Şimdi kesin artık bu yası
Bu ağlamaları
Gösterdiğim hedefe ulaştınız mı
Ülkemi çağdaş ülke yaptınız mı
Niçin susuyorsunuz
Anlatsanız ya

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir
Fendir, dedim
Size asıl kaynağı gösterdim
Bana ağıtlar yakmayın
Elinizde kırık sazla
Hangi başarı gelir
Çalışırsanız bin bir nazla
Ne kadar engelle karşılaşsanız da
Zoru başarmağa alışın
Öğrenmekten yılmayın
Kendinizle yarışın

Fikri hür
Vicdanı hür
Nesiller yetiştirin bana
Adımı verin yapacağınız buluşlara
Ülkemin zamanını boşa harcamayın
Çene yapmakla
Birlik olun
Kenetlenin
Kucaklaşın
Karışın
Yeni icatlar sizi bekliyor
Daha ne duruyorsunuz karşımda
Dönün işinizin başına
Çalışın
Çalışın
Çalışın

10.11.2006 Eskişehir

 

Yorum bırakın